Get Adobe Flash player

Mytologi

Det hele begyndte med skabelsen af sjæle, ånder og guder. Den Gamle Ondskab, den ældste sjæl, forsøgte at betvinge de yngre og en krig startede. Den Gamle Ondskab blev besejret. Blodet som fosser fra hans krop er blevet til et næsten uendeligt hav og resterne af hans legeme flyder derpå. De guder, ånder og sjæle som tjente ham er blevet indespærret i fængsler af gudemetal og gemt dybt i hans flydende legeme.
Guder og ånder er begyndt at skabe, i denne fredens tid. Vi er de største og vil i de kommende aldre sætte dagsordenen.

Ovenstående er selvfølgelig set fra vores, den vindene side’s, synspunkt.

Sjæle, ånder og guder blev skabt i begyndelsen af tiden og de lever evigt, undtagen hvis de bliver ødelagt.
Den Oldgamle Ondskab var både den første sjæl og den første der blev ødelagt/”dræbt”. Ellers er der ikke ved spilstart nogen som er “døde” eller ødelagt. Så det sker ikke så tit.

Sjæle, ånder og guder er i bund og grund det samme, bare i forskellige størrelser. De reproducere sig ikke rigtigt og deres mængde er konstant, med mindre man, som sagt, ødelægger dem.

Størrelsen af sjælen bestemmer også dens magiske kraft. Så guder og ånder er, i og med at de er større, også mægtigere og derved kan ændre mere.

Så når der engang er flere levende tænkende væsner end sjæle, så opstår der nok et problem. Desuden vil der nok også på et tidspunkt begynde at blive genfødt sjæle, dvs. reinkarnation.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.